Über Zoho CRM

Zoho CRM ermöglicht Selbstständigen sowie kleinen und großen Unternehmen dank einer umfassenden Customer Relationship Lifecycle Management-Lösung das Management von unternehmensweitem Vertrieb, Marketing und Kundensupport sowie Service- und Bestandsverwaltung über ein einziges System.

Sales Force Automatisierung:

Ein gutes CRM motiviert die Teams und Unternehmen, die es nutzen. Ein intelligentes CRM gibt dir alle benötigten Informationen auf eine einfach nutzbare Art und Weise. Das ideale CRM bietet eine Lösung, um deine Prozesse von Anfang an zu vereinfachen. Zoho CRM umfasst das Gute, das Intelligente und das Ideale in einem unternehmensreifen Paket. Zoho CRM unterstützt die Automatisierung von Verkauf, Prozessen und administrativen Verantwortlichkeiten, um die Verkaufseffektivität von Verkaufsprofis zu verbessern.

Marketingautomatisierung:

Mit der Marketingautomatisierung von Zoho CRM kannst du Marketingaktivitäten effektiv planen und die Qualität der Leadgenerierung verbessern. Darüber hinaus kannst du die Leistung und Effektivität (ROI) von Kampagnen messen.

Kundensupport und Service:

Die Cases and Solutions-Funktionalität von Zoho CRM ermöglicht es dir, den unternehmensweiten Customer Support-Prozess zu rationalisieren und eine bessere Integration zwischen Sales und Customer Support Prozesse in einem System zu ermöglichen.

Bestandsverwaltung:

Zoho CRM Inventory Management hilft dir, nahtlos zwischen Pre-Sales- und Post-Sales-Aktivitäten in einer einzigen Anwendung zu integrieren. Darüber hinaus kannst du die Beschaffung von Waren oder Dienstleistungen aus der Liste der bevorzugten Lieferanten nachverfolgen.

Preisoptionen ab:

20,00 €/Monat

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Geräte

Unternehmensgröße

S M L

Märkte

Vereinigte Arabische Emirate, Australien, Bahrain, Brasilien, Kanada und 17 weitere , China, Kolumbien, Deutschland, Ägypten, Spanien, Frankreich, Vereinigtes Königreich, Indien, Italien, Japan, Mexiko, Nigeria, Niederlande, Neuseeland, Singapur, Vereinigte Staaten, Südafrika

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch und 15 weitere , Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch, zh-hant

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Bilder

Zoho CRM Software - 1
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Funktionen

Gesamtzahl der Funktionen von Zoho CRM: 204

  • AB-Tests
  • API
  • Abwanderungsraten-Management
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aktivitätsmanagement
  • Alarmfunktion / Benachrichtigungen
  • Analytik / ROI-Verfolgung
  • Anfrage-Eskalation
  • Angebot in sozialen Medien
  • Angebote / Schätzungen
  • Angebotserstellung
  • Angebotsmanagement
  • Anpassbare Berichte
  • Anpassbare CTAs
  • Anpassbare Felder
  • Anpassbare Formulare
  • Anpassbare Vorlagen
  • Anrufmanagement
  • Aufgaben-Fortschrittsverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Ausnahmen-Berichterstattung
  • Automatisiertes Routing
  • Befragungs-/Umfragemanagement
  • Benutzer-Management
  • Berichterstattung / Analyse
  • Berichterstattung und Statistik
  • Beziehungs-Nachverfolgung
  • Budgetierung/Prognosen
  • CRM
  • Chancenmanagement
  • Chat / Messaging
  • Community-Management
  • Content Delivery
  • Content-Management
  • Dashboard
  • Dashboard-Erstellung
  • Daten-Import / -Export
  • Datensynchronisation
  • Datenvisualisierung
  • Dokumentenmanagement
  • Dokumentenspeicher
  • Drag-and-Drop
  • Drip-Kampagnen
  • Drittanbieter-Integration
  • Drittanbieter-Integration
  • E-Commerce-Management
  • E-Mail Marketing
  • E-Mail-Antworten-Kontrolle
  • E-Mail-Benachrichtigungen
  • E-Mail-Management
  • E-Mail-Tracking
  • E-Mail-Verteilung
  • E-Mail-Vorlagen
  • Echtzeit-Aktualisierungen
  • Echtzeit-Analytik
  • Echtzeit-Benachrichtigungen
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Echtzeit-Daten
  • Echtzeitüberwachung
  • Empfindungsanalyse
  • Engagement-Tracking
  • Ereignisgesteuerte Aktionen
  • Erinnerungen
  • Etikettierung
  • FAQ
  • Feedback-Management
  • Fortschrittsverfolgung
  • Für Finanzinstitutionen
  • Für Mac-Geräte
  • Für Startups
  • Für Vertriebsteams/ -organisationen
  • Für die AEC-Branche
  • Für iPad-Geräte
  • Gamification
  • Garantie-Nachverfolgung
  • Gebietsmanagement
  • Geschäftsprozess-Steuerung
  • Grafische Präsentation von Daten
  • Hilfe Desk-Management
  • Individuelle Anpassung
  • Inhalt-Bibliothek
  • Integration in die Buchhaltung
  • Interne Chat-Integration
  • Kalender-/Erinnerungssystem
  • Kalender-Synchronisierung
  • Kalenderverwaltung
  • Kampagnen-Segmentation
  • Kampagnenanalysen
  • Kampagnenmanagement
  • Kampagnenplanung
  • Kanalmanagement
  • Katalogisierung / Kategorisierung
  • Kommentare / Notizen
  • Kommunikationsmanagement
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Kontakt-Datenbank
  • Kontaktmanagement
  • Konversion-Tracking
  • Korrelationsanalyse
  • Kostenverfolgung
  • Kunden-Objekt-Abstimmung
  • Kundenaktivitäts-Tracking
  • Kundenbefragungen
  • Kundenbetreuung
  • Kundendatenbank
  • Kundendienst-Analyse
  • Kundenerlebnis-Management
  • Kundenhistorie
  • Kundenkonten
  • Kundenmanagement
  • Kundennachverfolgung
  • Kundenportal
  • Kundensegmentierung
  • Kundenspezifisches Branding
  • Käufermanagement
  • Lead Segmentierung
  • Lead-Distribution
  • Lead-Erfassung
  • Lead-Generierung
  • Lead-Pflege
  • Lead-Qualifizierung
  • Leadmanagement
  • Leistungskennzahlen
  • Leistungsmanagement
  • Live-Chat
  • Marketing-Automatisierung
  • Marketingkalender
  • Meeting-Management
  • Mehrere Kampagnen
  • Mehrere Währungen
  • Mehrsprachig
  • Mobile Benachrichtigungen
  • Mobiler Zugriff
  • Modellierung & Simulation
  • Multi-Channel-Kommunikation
  • Multichannel-Datenerfassung
  • Multichannel-Management
  • Multichannel-Marketing
  • Multivariate Tests
  • Negatives Feedback Management
  • Pipeline-Berichte
  • Pipeline-Management
  • Planungs-Tools
  • Priorisierung
  • Produktkatalog
  • Prognose
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Prädiktive Analytik
  • Quellen-Nachverfolgung
  • Rollen-basierte Genehmigung
  • Sales Automation
  • Sales-Pipeline-Management
  • Segmentierung
  • Self-Service Portal
  • Service Level Agreement (SLA) Management
  • Social Marketing
  • Social Media-Überwachung
  • Social-Media-Integration
  • Statistische Analyse
  • Suchen / filtern
  • Suchmaschinen-Marketing
  • Team-Aufgaben
  • Terminplanung
  • Terminplanung
  • Terminverwaltung
  • Textanalyse
  • Trainingsmanagement
  • Transaktionshistorie
  • Trend-Analysen
  • Umfragen & Feedback
  • Umsatzentwicklung-Analyse
  • Verfolgung von Interaktionen
  • Verhaltens-Tracking
  • Verkaufsanalyse
  • Verkaufsberichte
  • Verkaufsprognose
  • Vermögensanlagen-Lebenszyklus-Management
  • Vertrags-/Lizenz-Management
  • Vertriebsaktivitätsmanagement
  • Vertriebsaußendienst-Management
  • Vertriebszulassung
  • Visitenkarten-/Ausweis-Scanning
  • Visuelle Analytik
  • Vorlagen-Management
  • Warnungen / Eskalation
  • Web-Formulare
  • Webbasierte Entwicklung
  • Webseitenintegration
  • Website-Analytik
  • Websitebesucher-Nachverfolgung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit
  • Widgets
  • Wiki
  • Wissensmanagement
  • Workflow-Management
  • XML / RSS
  • Zielmanagement
  • Zielseiten / Web-Formulare
  • Zugriffskontrollen / Berechtigungen
  • Zugriffsquellen-Verfolgung
  • Überwachung

Alternativen

monday.com

4,6
Nr. 1 Alternative zu Zoho CRM
monday.com ist ein cloudbasiertes Work OS, mit dem Teams Workflow-Anwendungen in wenigen Minuten erstellen können, um...

Salesforce Sales Cloud

4,4
Nr. 2 Alternative zu Zoho CRM
Salesforce Sales Cloud ist eine cloudbasierte CRM-Anwendung von Salesforce. Sales Cloud hilft Vertriebsteams, Deals...

Bitrix24

4,0
Nr. 3 Alternative zu Zoho CRM
Bitrix24 ist eine kostenlose Cloud- und Open-Source-Kollaboration-Plattform, die Tools für CRM, Aufgabenstellung sowie...

Marketing 360

4,6
Nr. 4 Alternative zu Zoho CRM
Marketing 360 ist ein Marketing-Software-Unternehmen, das eine Kombination aus integrierter Software und professionellen...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,2 /5
(5.085)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,3/5
Funktionen
4,2/5
Bedienkomfort
4,1/5
Kundenbetreuung
4,0/5

Hast du Zoho CRM bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Eine Bewertung schreiben
5 von 5.085 Bewertungen angezeigt
Aminuddin B.
Gesamtbewertung
  • Branche: Telekommunikation
  • Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The best CRM we have use

Bewertet am 29.1.2021

Zoho CRM help us to easily managing our customer support and interaction with customer. It is so...

Zoho CRM help us to easily managing our customer support and interaction with customer. It is so easy to learn all the features and has help us managing leads coming from the marketing funnel.

Vorteile

Zoho CRM is cloud based platform, which mean it can be access from any device with internet connection. Managing a customer relationship tools like emails, quick chat, bot chat, sales call, marketing funnel and social media is very possible with Zoho CRM and the tools is well build with no problem to integrate it with third part service.

Nachteile

The are some bugs and glitches that are still not fixed. Sometimes, i can even login to the platform and keep showing an error for the Captcha. Other than that, the email template that are provided is difficult to edit and not many option to customized it.

Damian C.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

A functional CRM that does the basics and more, well. Fits a business of any size.

Bewertet am 22.10.2020

I think there are some very good functions and features in Zoho CRM. It is easy easy to use and...

I think there are some very good functions and features in Zoho CRM. It is easy easy to use and also has a raft of potential add-ons in the Zoho Suite that can be used at a small cost such as Zoho Sign which is so simple to use along with Zoho Survey. It can be White Labelled which I like.

Vorteile

It ticks our list as a Cloud-based solution after moving from a system on a shared network drive operation. You receive quite a lot for the price. It is built around the sales funnel/channel and does this well. It gives you all the functionality within the leads or accounts fields to record meetings, interactions, emails, phone calls, emailing directly from Zoho and calling from Soho if using a VOIP system.

It's actually got good 3rd party cross-functionality with 365 or G-Suite, I use the former with excellent Outlook usage.. Chat functions or messages are easy and can be linked to a client or user and sometimes are a better way to record the customer record that on ordinary business email.

I have only needed to contact the support team a few times but each time has been very quick and a swift resolution.

I have used some of the automated marketing features and it is definitely something that I will utilise more with any web info request funnelled to Zoho.

Nachteile

The UI can look a bit plain for some if you do not know how to customise. Downloading or collating data is not always straight forward. This is also to be said about uploading leads. It is not always clear which part of an upload has failed. However, when the upload does work it is a great time saver.

The search function is not that intuitive; I found sometimes unless you type in an exact match it does not return anything.

Vincent M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Zoho One User

Bewertet am 15.9.2021

As time progressed my vision has clarified on what I’d like Zoho to do for me. Click a button, send...

As time progressed my vision has clarified on what I’d like Zoho to do for me. Click a button, send a quote, and simultaneously send me an email for parts and products to send to my distribution vendors for shipping. I can have that all tied into Zoho Books if I want, but we have not looked at Books as of yet.

We're going to be utilizing the marketing campaign in the near future. Currently we're utilizing Zoho Sign (DocuSign) for contracts and we're utilizing Workspace (Share Point) where we have a collaborative repository for training materials spreadsheets for our projects that we want to keep track of anything we want to share amongst ourselves that's what we use.

Vorteile

As advertised, you can run your entire organization from this enterprise platform that being Zoho One.
We heavily use the CRM for generating quotes emailing templates email and quotes and proposals and contact management.

Nachteile

Each module can speak to another but on a very limited basis directly out of the box. You'll need to customize each modules ability to speak to each other in the manner you want.

This will take some time for you to discover.. be patient, the product is not a "Magic Genie" but could be when you program it to be.
You'll discover what you need and want as your use and familiarity increase.

I recommend paying for the support from Zoho, it's not expensive if you don't have a lot of people, it's a percentage of your overall licensing fee. You can use the Zoho one support crew to give you any assistance that you need.

There are two levels of support you can choose a Zoho partner who has business sense and understands how you're going to use your Zoho product. These Partners are sharp, intelligent groups and know what their doing. Consequently your pricing matches their experience.
the Zoho support group has no business sense they're not intuitive they will fix whatever problem you have they will answer your questions, but they do not have business insight

In Betracht gezogene Alternativen

Dynamics 365 und Salesforce Sales Cloud

Warum Zoho CRM gewählt wurde

We needed something more encompassing and flexible. ACT's firs failure was not being able to integrate with Ring Central. Zoho allows for a click to call and bingo, your on the phone with whomever you're calling.

Zuvor genutzte Software

Act!

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM

1. Chose Zoho One for pricing 2. flexibility 3. expandability 4. capability 5. functionality You can program this entire platform work together as one cohesive mechanism. It's truly an amazing platform once you get your head wrapped around the entire concept and you give yourself some time to work with it, I really think you will find it a very solid product. The downfall is it's all cloud based, it's not on premise. sometimes the website is a bit sluggish. Zoho on occasion takes a few moments to update. Salesforce priced themselves out of the market and I would have to hire a developer just to use the product. That's an immediate no go right out of the gate. Microsoft Dynamics I could manage on my own, however I still would be required to engage a partner and their minimum investment starts at $5000 another no go.
Jen W.
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Untern. Größe: 2-10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Bedienkomfort
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

You get what you pay for

Bewertet am 9.4.2018

Unlike my other review, I only used Zoho as a user, not as an administrator. I can't comment on...

Unlike my other review, I only used Zoho as a user, not as an administrator. I can't comment on the customer service, as I never had contact with them. I'm aware of the pricing as I shopped them before choosing the CRM my team uses now.

Basically, this is a great free database, accessible by multiple users. It is not a great pipeline tracker. It is not a great system for an efficient data entry process.

Vorteile

The best thing about Zoho is that it's free for up to a number of users. Great for a small business who doesn't have a budget for CRM yet and needs somewhere to store information and search it later. It can be simple to use. I always look for a system that you can enter a very minimal amount of information into in order to store a lead or prospect. Zoho is definitely capable of that.

I have used this in conjunction with inside and outside sales teams together. It was simple enough for the inside team to look up an account that calls in to see if they've had contact with an outside rep, and vice versa. It's nice that it has a mobile app, though when I stopped using it it was still the least intuitive/useful app I had on my mobile devices.

Nachteile

I've used other CRMs, and I noticed that using both Zoho and another (Salesforce) it is very common to happen upon duplicate prospects in the system. It seems like the way an account is entered is not as intuitive in detecting that the account already exists. I've used others that will suggest any contact, address, phone number, name or business that already exist in the company's pipeline literally as you're typing them. With Zoho it's more like you look up each data field first on your own to be sure the account doesn't exist before entering it.

That can be pretty tedious for an already tedious job like assisting our reps with data entry. The result is lost notes, because some are on one of the duplicates and some are on the other. I've seen this particular problem cause a lot of lost time and energy for outside reps in particular, who go out to an account not knowing the most up to date information about it.

I also found the other tools to be less useful than in other CRMs. For instance, generating a report on your pipeline and what stage the accounts are in. Other CRMs in a similar price range are easily capable of telling a user how many prospects are in follow up or final stages of the sales process. While using Zoho, I actually tracked my pipeline on my own separately using a spreadsheet. It was easier and more intuitive than the CRM offered. Now, leading a team, I would not use this CRM and this would be a big reason why. I can't imagine trying to track the progress of our leads via a team using this CRM's tools.

Saqlain M.
Gesamtbewertung
  • Branche: Buchhaltung
  • Untern. Größe: 11-50 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

CRM for Small Business

Bewertet am 15.8.2021

Overall Experience is Very Good. We are happy with the product. We had our doubt while purchasing...

Overall Experience is Very Good. We are happy with the product. We had our doubt while purchasing but now we are glad we did.

And Zoho is developing, introducing new features every now and then. Very Nice

Vorteile

A lots of features in one place with different functionality, made the life easier. We use MAIL, CONNECT and CLIQ all the time. It has become an inseparable part of our Business.

WorkDrive is very Responsive and Reliable Best solution for File storage with the team. I can Give access to a folder to my colleague and can revoke when done. Very easy.

Mobile apps are Also Nice and Handy.

The way ZOHO keeps everything Tidy and Clean by offering different options for different problems is the most I like about ZOHO CRM

Nachteile

Very big System a lots of functions which remains untapped and I think it will be for some time now. beginners have to learn some behaviors to work with it. The learning curve a bit Steep.

In short I don't have anything that I dislike about ZOHO, but it took some time to get here.

In Betracht gezogene Alternativen

Dropbox Business, OneDrive und Google Workspace

Warum Zoho CRM gewählt wurde

Google is Good but very Expensive. Zoho is on the other hand a bit low on the price side. Initially that was the primary reason to switch.

Zuvor genutzte Software

Google Drive

Gründe für den Wechsel zu Zoho CRM

It was a little less costly and was promising a lot of features. Other Options that we tried was not promising much. Another very important thing is that they gave us 2 months free, the paid version for free. For the whole team with the Email support. I mean we had our Name@Company.com for free. In the while We tested the platform as much we could and liked it, purchased it. Happy that we did.
5 von 5.085 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Zoho CRM Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zoho CRM.

Zoho CRM bietet folgende Kostenpläne an:

Zoho CRM ist für bis zu 3 Anwender kostenlos nutzbar.

Zoho CRM hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2-10, 11-50, 51-200, 201-500, 501-1.000, 1.001+

Zoho CRM unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch, Deutsch, Dänisch, Englisch, Französisch, Hebräisch, Italienisch, Japanisch, Koreanisch, Niederländisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Schwedisch, Spanisch, Tschechisch, Türkisch, Ungarisch, zh-hant

Zoho CRM unterstützt die folgenden Geräte:

Android (mobil), iPhone (mobil), iPad (mobil)

Zoho CRM kann in folgende Anwendungen integriert werden:

ActiveCampaign, Adobe Sign, Amity, Aura Call Center Elite, Bedrock Data, Box, BurstSMS, DocuSign, Dropbox Business, Eventbrite, Facebook for Business, GetResponse, Gmail, GoToMeeting, GoToWebinar, Google Ads, Google Analytics, Google Calendar, Google Drive, Google Workspace, HubSpot CRM, Join.Me, Jotform, Kixie PowerCall, Leadfeeder, LinkedIn for Business, Mailchimp, Microsoft 365, Microsoft Outlook, Operations Hub, PandaDoc, PayPal, Proposify, Quickbooks Online, QuoteWerks, Quoter, RingCentral Contact Center, SMS-Magic, Saasu, Shopify, SimplyCast, Skyvia, Slack, SurveyMonkey, Trello, Twilio, Twitter, Xero, Zapier, Zendesk, Zoho Analytics, Zoho Assist, Zoho Books, Zoho Campaigns, Zoho Cliq, Zoho Creator, Zoho Desk, Zoho Expense, Zoho Forms, Zoho Mail, Zoho Meeting, Zoho Projects, Zoho SalesIQ, Zoho Sign, Zoho Social, Zoho Subscriptions, Zoho Survey, Zoho Writer, iQuoteXpress, mailparser.io

Zoho CRM bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, Telefon-Support, 24/7 Live-Support, Chat

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