Celoxis

Celoxis

All-in-one-Plattform für Projektmanagement und Zusammenarbeit.

4.4/5 (157 Bewertungen)

Celoxis Übersicht

Celoxis ist eine umfassende, integrierte und hochgradig anpassbare Online-Software zur Verwaltung von Projektportfolios, die alles von Projekten über Ressourcen, Budgetierung, Umsatzprognosen, Zeit- und Ausgabenverfolgung bis hin zu umsetzbarer Berichterstattung und Zusammenarbeit mit Teams und Kunden verwaltet.

Celoxis ist eine der wenigen auf dem Markt verfügbaren Softwares, die verschiedene Bereitstellungsoptionen bietet: SaaS und On-Premise. Dies bietet Unternehmen die benötigte Flexibilität bei der Wahl der für ihr Unternehmensumfeld am besten geeigneten Lösung. Die SaaS-Version garantiert absolute Sicherheit mit 99,99 % Betriebszeit, während die On-Premise-Option mit mehreren Betriebssystemen und Datenbank-Support ausgestattet ist und sich damit im Vergleich zu anderen selbst gehosteten Lösungen als kostengünstig erweist. Die Support-Dienstleistungen von Celoxis bieten umfassende Dokumentation, Zugang zu einer Online-Community und Wissensdatenbank, E-Mail-basierten Support, Onboarding-Programme und webbasierte Einzelschulungsmodule, die deinem Unternehmen helfen, das Beste aus deiner Investition in ein Projektmanagementtool zu machen.

Besuche die Website für eine kostenlose 30-Tage-Testversion. Neukunden erhalten zudem einen 90-tägigen kostenlosen Chat-Support, sodass alle ersten Fragen geklärt werden können.

Die bemerkenswerten Funktionsmodule umfassen:
Portfoliomanagement: Organisiere, priorisiere, bewerte und verfolge Projekte und Ressourcen. Verwalte Projektanfragen. Prognostiziere und berücksichtige Projektrisikoszenarien. Weise Budgets zu, verfolge Projektkosten und miss Rendite.

Erweiterte Planung: Erstelle realistische Projektpläne mit robusten Planungsfunktionen wie unbegrenzter Aufgabenhierarchie, projektübergreifenden Abhängigkeiten, Einschränkungen, Ressourcen-Kalender, Urlaub und Zeitzonenplanung. Celoxis unterstützt auch datumsgebundene Aufgaben mit dem Planungsmodus „Manuell“.

Kapazitätsplanung und -auslastung mit Echtzeit-Ansicht: Mit der Ressourcenansicht „Echtzeit“ kannst du genau sehen, was nach dem aktuellen Stand des Fortschritts und nicht nach dem statischen „Plan“ passieren würde. Schätze den Ressourcenbedarf genau ein, ermittle die verfügbare Kapazität, verfolge die Auslastungen in Echtzeit, ermittle die Wahrscheinlichkeit, dass Arbeitsaufgaben rechtzeitig abgeschlossen werden, und identifiziere sogar Aktivitäten, die neu vergeben werden müssen.

Berichterstattung und Dashboards: Mit der erweiterten Berichterstattungsfunktion von Celoxis kannst du alle deine Projekt- und Portfoliodaten in umsetzbare Erkenntnisse umwandeln, indem du eine ganze Reihe von Datenvisualisierungen, Drill-Down-Berichterstattung, mehrstufige Gruppierungen und dynamische Filterung verwendest. Das einzige Tool, mit dem du Berichte über alle deine nutzerdefinierten Geschäftsfelder einschließlich Formelfelder erstellen kannst.

Nutzerdefinierte Anwendungen: Bei der Arbeit an Projekten müssen Teams oft mit mehreren „spezialisierten“ Tools interagieren. Während der Arbeit an zugewiesenen Aufgaben müssen Teammitglieder beispielsweise auch Fehler, Probleme, Änderungswünsche oder Tickets verwalten. Celoxis macht diese spezialisierten Tools mit seinem Anwendungsmodul überflüssig und gibt Unternehmen die Möglichkeit, solche klar definierten, sich wiederholenden Projekt- und Geschäftsabläufe oder Routinen einfach zu erstellen und zu verwalten – komfortabel in einem einzigen Projektmanagementsystem.

Zusammenarbeit: Celoxis ist eine extrem kollaborative Software, die Projektdiskussionen und -gespräche über Aufgaben/andere Arbeitsaufgaben einschließlich zugehöriger Dokumente ermöglicht. Mit dem Activity Stream kannst du über alle Gespräche an einem Ort auf dem Laufenden bleiben. Vollständige Unterstützung der E-Mail-Integration.

Alles in allem ist Celoxis sehr einfach zu bedienen und ein erschwingliches Projektmanagementtool.

Preis

Beginnt ab
25,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika

Unterstützte Sprachen

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Englisch, Französisch, Deutsch und 3 weitere , Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Celoxis Bewertungen

Gesamtbewertung
4.4/5
92% Positive Bewertungen
85
Ausgezeichnet
60
Sehr gut
11
Durchschnitt
1
Gering
0
Schlecht
Verifizierter Rezensent
Mit Google übersetzen

A very affordable and powerful project management platform

Täglich für 1-5 Monate genutzt
Bewertet am 17.4.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We are being capable of making a smooth transition from our original PM processes to new business practice based on Celoxis.
We can deliver high level and top quality information about our project portfolio easily.
We have a very short delivery time for new features.
The workflow engine allows us to extend Celoxis capabilities and use a single platform for managing everyting project related.

Vorteile

The most valuable feature in Celoxis for our PMO is its API. We've been able to do intensive integration work on less than 4 months. This has helped us to use a very user friendly adoption path, since people are not seeing disruptive changes in the way they work. What they see is a very gradual transition between their traditional tools and processes to the new ones on Celoxis. For example, for reporting time logs, we used the API to integrate Celoxis with the same GUI our consultants have used for a long time. They saw little differences in that we integrated the time codes catalog into the GUI, but as a PMO we've been able to use the time information in a very productive way in Celoxis. Now, we are gradually moving some users to entre their timesheets using the powerful Celoxis GUI.
Another very powerful feature is the workflow engine. We are also using that one a lot. Be it for managing risks, change requests, issues and project requests (the built-in original apps) or our custom made apps for agreements, business goals, stakeholder management and deliverables acceptance. And we can use all of them using Celoxis GUI, e-mail or the API.
In terms of common project management features, like the Gantt, and the way tasks are added, managed, updated, related, scheduled, etc. Celoxis performs as expected.

Nachteile

The web GUI has some limitations in terms of there not being a way to zoom, so you get an standard sized view. Personally, I like smaller text and a better use of the visible space, but there's no way to do that on Celoxis.
Another thing we don't like is that a lot of the web views are shared among all users. For instance, I set my dashboards the way I like them, but at the same time I am modifying the for all users. Also, you can create different dashboards but they share some of the widgets configuration. I currently have 3 dashboards. One for those projects I am accountable for their performance and success (my projects), a second one for projects in which I act as a PMO mentor for the project managers, and a third one for all the other projects. Since my involvement is different, I need different information on the Project List widget in the dashboards. But, if you change the column list on the widget on one dashboard it is modified for all of them. I don't like that at all.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Stacie M.
Mit Google übersetzen

Celoxis is a robust platform with a stellar support team.

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 8.2.2018
Quelle der Bewertung: Capterra

Vorteile

Celoxis meets expectations for project management in the software delivery industry. We are able to leverage Celoxis globally to track our implementation projects. We track our financials, resource assignments, and % complete in this tool. Celoxis has a great reporting structure and flexibility in creating your own custom fields. When the tool does not have the exact feature I need, I have been able to work with Celoxis training to find an out of the box solution or submit a feature request with surprising success in having them delivered. Celoxis often has more functionality than my teams are ready to adopt and I find that the operational issues have more to do with people and process (not tool). I especially like the flexibility of the client log in feature and the customization of what each person can see in their own dashboards. I really love that it can serve as the one central repository for project updates. We have been using Celoxis for a little over three years and are quite happy with it. Within a few months it will be our global standard.

Nachteile

Celoxis is a standalone software that needs to be integrated with our Salesforce environment, therefore, it has taken some additional investment on our part to automatically trigger projects at closed/won state and feed the data into our financial systems. Celoxis is also real time data so there is no back button if you delete something or the ability to restore a previous version. Since I am using this tool globally I would like to see more workspace segmented admin features to control what is seen by each region throughout all reports and tasks. Additionally, we have had to perform a few workarounds to get full billable and non-billable resource load charts in the tool. Since many people go to outlook to see if a resource is available, the current Celoxis Outlook integration (a separate calendar) is not sufficient for blocking off the resource from being scheduled for other things. I suggest the following improvements
- Direct Outlook Calendar integration that blocks off scheduled time so people in the business can see that the resource is not available and actively working on a project. (currently we book time in Celoxis and Outlook - double entry)
- Non-Project Time viewed exactly the same as billable time from projects in the resource load charts including the time code and % allocation
- Administration features for further segmentation or archiving of the data
- Data restoring options including restoration of deleted objects restoring to a previous day

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Whitney P.
Mit Google übersetzen

Easy to use product hits all the top needs

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.10.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, Celoxis has really helped our business streamline processes and reporting. Time and task tracking is easier and more transparent to project managers and clients, and reporting is much less time intensive than our previous methods. I have been very pleased with the software and the customer service each time an issue is raised.

Vorteile

I like that the interface is very user friendly. I also like that the reports are customizable. We have been able to integrate a lot of reporting into Celoxis that was previously done using Excel or a similar program. Celoxis is able to collect all of our data and organize it effectively, thus ensuring we don't have to go to a lot of extra work to manipulate the data into the reports we want to see.

Nachteile

The new interface isn't as useful for me as the previous one. It works better for my resources, but as an admin, it seems less friendly than before. Namely, the drop downs and options available under Reports and other areas are not as customizable. I liked having my full list of starred reports available previously, whereas now I find myself accessing the full 'All Reports' page more frequently to navigate. I mainly use reports in the system to it was more convenient to have only my preferred ones all listed in one place.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Anshu M.
Mit Google übersetzen

Excellent in many, many ways although with some shortcomings

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 24.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Celoxis is a great PMS, without any doubt. I like that they keep the lists and reports simple but powerful. It is nimble because it uses text rather than too much of graphics effects etc. You can generate a wide variety of reports. Comes with free client portals which my clients love.

It has a very powerful feature where you can define your own app with it's own workflow, custom fields etc. It has a trigger mechanism as well to change states of apps when responses are received, which is very, very useful. I have created as many as 8 apps for incoming opportunities, defining a request tracker system, payments, contracts etc. etc. That is extremely useful to organize everything around a Project. It has shortcomings in communications area like not having an email editor at all and you can write (through commenting) to only one client (one person) from within the app etc.

You get all this for a very low price unlike Salesforce etc., that's a deal!

Vorteile

Fast, customizable, no-nonsense interface, wide variety of reports, custom apps

Nachteile

Weak in communication tools, does not have an email editor, only notifications can be sent out through commenting in apps, can't attach files to those or send to multiple client officials. Discussions at Project level allow those but not at app level.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Denzil jr P.
Mit Google übersetzen

Celoxis Flexibility brings our company into the next level!

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 27.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

In addition to its great project management feature, celoxis have a powerful flexibility on creating custom app where you can tweak custom formula and create a processes that will give amazing benefits on data management and very useful reports and tracker that help us track our on time delivery and improve our team work at same time by work collaboration.

in 4-6 months of using celoxis and developing some custom apps, we've brought our overall on time delivery from 40% - 80% that results to successful projects and happy customer. By developing custom apps from our QA inspection registries, we've save a lot of time spend on doing reports, eliminate unnecessary meetings and manage our data effectively.

In couple of weeks we're working to upgrade our account from cloud to on promise and we're very excited on the next breakthroughs we can achieve together with celoxis as our partner.

Vorteile

In addition to its amazing project management feature, I love the flexibility that we can create a custom app and tweak the custom fields to automate formulas, processes and creates necessary report we need.

Nachteile

Limitation on graph feature but I think that the capability is enough for our needs. However, we're looking forward if Celoxis can add more features that could help us get use the most of it.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10

Celoxis Preis

Beginnt ab
25,00 $/Monat
Preisoptionen
Kostenlose Testversion
Einmalige Lizenz
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

Celoxis Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aufgaben-Nachverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Fortschrittsverfolgung
  • Gantt-Diagramme
  • Integration von Dritten
  • Mehrere Projekte
  • Priorisierung
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Stundenzettel
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

Celoxis Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Celoxis.

F. Welche Preispläne bietet Celoxis an?

Celoxis bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 25,00 $/Monat

Preismodell: Einmalige Lizenz, Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Celoxis?

Wir haben keine Informationen über die Funktionen von Celoxis

F. Wer sind die typischen Nutzer von Celoxis?

Celoxis hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Celoxis unterstützt?

Celoxis unterstützt die folgenden Sprachen:

Arabisch, Chinesisch (vereinfacht), Englisch, Französisch, Deutsch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet Celoxis an?

Celoxis hat folgende Preismodelle:

Einmalige Lizenz, Abonnement

F. Unterstützt Celoxis mobile Geräte?

Wir haben keine Informationen darüber, welche Geräte Celoxis unterstützt

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Celoxis?

Celoxis kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Gmail, Google Calendar, Google Drive, Microsoft Excel, Microsoft Outlook, Microsoft Project, QuickBooks Online, Salesforce Sales Cloud, Zendesk, Zendesk Chat

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Celoxis an?

Celoxis bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Video-Anleitungen