JIRA Software

JIRA Software

Projekt- & Problemverfolgung-Software - Erfahre, warum wir die Nummer 1 sind!

4.3/5 (7871 Bewertungen)

JIRA Software Übersicht

Was ist JIRA Software?

Mit JIRA bist du immer auf dem neuesten Stand. Ob du Updates per E-Mail, Chat oder über dein Mobilgerät bevorzugst, JIRA ist an seiner Seite. An deinem Schreibtisch oder unterwegs hilft JIRA deinem Team, dank der neuen mobilen Schnittstelle, seinen Job zu erledigen. Probleme gibt es überall: Aufgaben, Ideen und Anfragen verstecken sich in Dokumenten, in Köpfen der Menschen ... und tief in deinem Posteingang. Nutze JIRA, um die Probleme deines Teams zu erfassen und zu organisieren, Prioritäten zu setzen und Maßnahmen zu ergreifen. So bleibst du auf dem Laufenden und weißt, was um dich herum passiert. JIRA macht all dies einfach und dein Team verbringt weniger Zeit mit der Verwaltung der Arbeit und mehr Zeit mit der Erstellung großartiger Software. Arbeiten, wie du es wünschst: Dein Prozess steht im Mittelpunkt aller Aktivitäten. Überlasse die Arbeit deines Teams nicht dem vom Projekt-Tracker definierten Standard-Workflow. JIRA verfügt über Workflows, die deinen individuellen Prozessen entsprechen und die du dynamisch an deine Teams anpassen kannst. Verwende das Tool, das zu dir passt und verbiege dich nicht für ein Tool. Produktive, leistungsstarke Planung: Teams, die effektiv und effizient sein müssen, wählen JIRA, um ihre Arbeit zu erfassen, zuzuordnen und zu priorisieren. Stelle sicher, dass jeder in deinem Team weiß, was getan werden muss und wann – und du erlebst, wie sich die Arbeit reibungslos wie von selbst erledigt. Und wenn du JIRA mit dem JIRA Agile Add-on echte Agilität verleihst, kannst du sogar agile Sprints planen! Einfach zusammenarbeiten: In jedem Team ist es wichtig, dass Menschen Informationen leicht austauschen und bei Bedarf Hilfe anfordern können. Die einfache, intuitive Benutzeroberfläche von JIRA ermöglicht es dir, mit Teamkollegen zusammenzuarbeiten und die Arbeit effizienter zu erledigen. Wenn du das toll findest, wirst du es noch mehr lieben, wenn du @mentions und Zuordnungsfunktionen von JIRA mit Confluence und HipChat kombinierst. Sichtbarkeit mit Lichtgeschwindigkeit: Beobachte die für dich wichtigsten Probleme, überwache Activity-Streams und teile Informationen über leistungsstarke Dashboards, Wallboards und vieles mehr. Mit JIRA weißt du immer, was vor sich geht. Sammeln, Service und Berichte: Mit JIRA Service Desk wird die JIRA-Plattform zu einem modernen, flexiblen Service-Desk-Erlebnis, das Kundenanfragen optimiert und die Effizienz deines IT-Teams steigert. Agiles Projektmanagement: Heutzutage reicht es nicht mehr, nur die Arbeit im Auge zu behalten – du musst agil sein. JIRA Agile erweitert die Leistungsfähigkeit von JIRA um agiles Projektmanagement.

JIRA Software Übersicht

Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat

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Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis

JIRA Software Funktionen

Geräte
Unternehmensgröße
K M G
Märkte
Asien, Australien, Kanada, China, Europa und 5 weitere , Indien, Lateinamerika, Mittlerer Osten und Afrika, Vereinigtes Königreich, Vereinigte Staaten von Amerika
Unterstützte Sprachen
Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Englisch, Französisch und 7 weitere , Deutsch, Italienisch, Japanisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

Screenshots

JIRA Software Screenshot: Agile Development
JIRA Software Screenshot: Agile Development JIRA Software Screenshot: Prioritization JIRA Software Screenshot: Development Panel JIRA Software Screenshot: Workflow Designer JIRA Software Screenshot: Release Hub JIRA Software Screenshot: Customization JIRA Software Screenshot: Collaboration Tools JIRA Software Screenshot: Visibility JIRA Software Screenshot: Service Desk JIRA Software Screenshot: Code Integration

JIRA Software Bewertungen

JIRA Software Bewertungen

Gesamtbewertung
4.3
/
5 7871 Nutzerbewertungen
Ausgezeichnet
3861

Sehr gut
3083

Durchschnitt
760

Gering
112

Schlecht
55

Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2
Funktionen
4.4
Bedienkomfort
3.9
Kundenbetreuung
4.1
88% haben diese Anwendung empfohlen
Verifizierter Rezensent

Indispensable application...but setup is not for the non-tech savvy

When our internal IT Help Desk went down, we were in a bind. We needed something that we could get up and running with very little trouble and start getting help tickets going again. Despite there being a negative view of JIRA due to previous setup by non-technical users (who deemed it too complex); when the Help Desk was designed and implemented by the IT Team, there was very little talk of complication and more talk of how much better things were than the previous Help Desk. We did integrations with third-party collaboration tools and generated workflows and custom forms that made JIRA one of the best additions to our IT toolkit!


Mit Google übersetzen
Vedarth K.

good tool for project management

Collaboration of our team has improved after we started using Jira, the tools helps in planning and identifying gaps while we develop features. The mobile application is really good and one can get work done from mobile app as well. Overall Jira suites our needs.


Mit Google übersetzen
Kevin W.

JIRA is the best project planning and organising tool

My overall experience is excellent, it is the best project management software ever. I have used a few others in the past, but there is none that can compete with JIRA. with a integration of slack, confluence, it is very hard to refuse.


Mit Google übersetzen
Prathamesh M.

Sophisticated and efficient project management tool

Overall, Jira is a highly agile and effective for multi tasking and multi team project management. For large scale Agile Scrum, Kanban, and Hybrid Agile, Jira is the perfect fit for efficient project management. Training and good support can lead to better understnding for Jira users. A project can be managed efficiently using Jira.


Mit Google übersetzen
Shaffick J.

Jira...the best out there

The overall exprience has been HIGHLY positive. Jira is the go to software for project planning and coupled with Jira Service Desk and Confluence (which we use at the moment), it is a very truly powerful piece of software. I have tried other ones, but always came back to Jira due to it's widespread acceptance and ease of use.


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Verifizierter Rezensent
Branche: Druck
Untern. Größe: 51-200 Mitarbeiter
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Indispensable application...but setup is not for the non-tech savvy

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 5.12.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

When our internal IT Help Desk went down, we were in a bind. We needed something that we could get up and running with very little trouble and start getting help tickets going again. Despite there being a negative view of JIRA due to previous setup by non-technical users (who deemed it too complex); when the Help Desk was designed and implemented by the IT Team, there was very little talk of complication and more talk of how much better things were than the previous Help Desk. We did integrations with third-party collaboration tools and generated workflows and custom forms that made JIRA one of the best additions to our IT toolkit!

Vorteile

I love the quick and easy setup of JIRA spaces and it's integration with other Atlassian products. There are also a lot of third-party integrations to help fill-in the gaps.

Nachteile

JIRA is a beast. Plain and simple. Actually that's just it...it's not plain and simple. You have to have a good grasp of what you want from it to make sure you get what you really need. It is not friendly for the non-technical user looking to create a workspace.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Vedarth K.
Branche: Computer-Software
Untern. Größe: 13-50 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

good tool for project management

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 26.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Collaboration of our team has improved after we started using Jira, the tools helps in planning and identifying gaps while we develop features. The mobile application is really good and one can get work done from mobile app as well. Overall Jira suites our needs.

Vorteile

Jira is very flexible and can be used for different use cases, eg: project management, issue tracker, road maps etc.
It is quite easy to configure compared to other generic project management tools.

Nachteile

The transition from old user interface to new one, it is very confusing, the UI is not consistent when we visit URLs from email notifications.
Compared to other generic tools, Jira is quite easy but still it is not easy to setup, it takes quite a few days to configure the system as per needs. It would be great if there were boilerplate templates.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort

Weiterempfehlungsquote: 9.0/10

Kevin W.
Branche: Glücksspiel & Casinos
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
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JIRA is the best project planning and organising tool

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 27.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

My overall experience is excellent, it is the best project management software ever. I have used a few others in the past, but there is none that can compete with JIRA. with a integration of slack, confluence, it is very hard to refuse.

Vorteile

1. It is very flexible and fitted really well with agile development work. whether you are using kanban or standard sprint planning work flow, it supports all of those.
2. It is extremely useful to do project planning and creating stories, they will be saved in backlogs and you can access them with weight, estimate and priority.
3. It is quick to create a bug ticket to track bugs.
4. It is very easy to plan for a new sprint, by adding task, stories from the backlogs, it helps with the total points you want to target for a particular sprint, it automatically sum up the story points and make sure you don't over plan.
5. great report tool to help you analyse the project completion and nice burn down chart as well. To help the team retrospectively go back and review.

Nachteile

1. It is a big over complex by providing such flexible functionalities. But it is worth the time and learning curve.
2. As a developer, I don't have to pay the bill. But it is not very cheap if you have a large development team, the bills add up quickly.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Prathamesh M.
Branche: Bekleidung & Mode
Untern. Größe: 1.001-5.000 Mitarbeiter
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Sophisticated and efficient project management tool

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 28.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall, Jira is a highly agile and effective for multi tasking and multi team project management. For large scale Agile Scrum, Kanban, and Hybrid Agile, Jira is the perfect fit for efficient project management. Training and good support can lead to better understnding for Jira users. A project can be managed efficiently using Jira.

Vorteile

Jira is an excellent project management tool. It is the best option for bug tracking and agile project management. Multiple teams can use Jira at the same time leading to a lot of integrations. Teams including product strategy, product design, and product development can collaborate together leading to improvement in project. Each team can track their individual milestones, deliverables, and tasks using the filter and search functionality. If you are using an Agile Scrum framework, your daily standup meetings are well supported by using custom views. You can create your own custom views to discuss only the relevant issues of the tasks. This feature is time saving and efficient for a daily ten minutes standup. The other new features that make Jira a must buy are due dates notification, assignment allocation, labels, assigning priority levels to tasks, and developing epic links which displays the user story and the project progress. For Kanban framework users, Jira provides Kanban boards where you can turn on and off features that you want to display or hide from other members. Jira provides high flexibility with features that maintain the tasks and deliverable backlogs and these features are applicable to different frameworks. Sprint planning, releasing sprint, and organizing history is very organized in Jira. It can be used for any type of project management. Customer support is available for Jira, which is very helpful.

Nachteile

Jira has deficiencies on micro level. For a particular task, if you are maintaining the workflow, it is hard to customize the columns. Jira always displays all columns on a single view, more like a static view without scrolling. This leads to columns being smaller in width with smaller font size text, which sometimes become hard to read. Unavailability of scrolling leads to column being fit in a single screen browser. Pricing is also an issue. Jira is expensive and fits very well in the budget of big enterprises, but many for small sized firms it is a hard pass. Also, limited user excess to Jira makes it challenging to most small size companies. There is a trade off between ease of use and efficiencies. User has to have good knowledge of Jira navigation and customization before he can make the project management efficient. Customer support is helpful, but comes at an added price. Overall, customization, ease of use, and price are the biggest drawback for Jira right now.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 8.0/10

Shaffick J.
Branche: Informationstechnologie & -dienste
Untern. Größe: 201-500 Mitarbeiter
Mit Google übersetzen

Jira...the best out there

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 26.11.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

The overall exprience has been HIGHLY positive. Jira is the go to software for project planning and coupled with Jira Service Desk and Confluence (which we use at the moment), it is a very truly powerful piece of software. I have tried other ones, but always came back to Jira due to it's widespread acceptance and ease of use.

Vorteile

Jira is highly customisable, and also has plugins. It allows you to monitor your projects and provided granulated access to individuals. You (or your admin) can set roles for the project and associates those roles to certain activities and then associate the roles even further to individuals.

You can organize your tickets in sprints and releases as well as monitor workload and task assignment to your team during sprints (or whatever other form of software delivery you wish to choose).

Nachteile

Pricing model. Currently, you have a choice of server vs cloud setup. If you have a team that can maintain the server instance, I'd recommend going to server because you have a lot more plugins you can use on server and you can set it up the way you want. The best thing is the licenses are a one-time cost, as opposed to lower, but monthly and forever costs on the cloud portion.

The other thing that is to be considered is that the plugins you choose need to have the same level of range for hte user count. i.e if your jira is for 101-250 users, all your plugins will need a license level of the same range, i.e 101-250 users. Something to consider if you are thinking about moving to Jira.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote: 10.0/10

Nutzerempfehlung
8.2/10
Basierend auf 7.871 Benutzerbewertungen
Vergleiche Nutzerempfehlungen mit Alternativen
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JIRA Software Preis

JIRA Software Preis

Beginnt ab
10,00 $/Monat
Gratis Testen
Abonnement
Preis-Leistungs-Verhältnis
Preis-Leistungs-Verhältnis
4.2/5
Basierend auf 7.871 Benutzerbewertungen
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JIRA Software Funktionen

JIRA Software Funktionen

API
Aktivitäts-Dashboard
Aktivitäts-Verfolgung
Aufgaben-Nachverfolgung
Aufgabenmanagement
Aufgabenplanung
Automatische Benachrichtigungen
Berichterstattung und Statistik
Drag-and-Drop-Oberfläche
Fortschrittsverfolgung
Gantt-Diagramme
Integration von Dritten
Priorisierung
Prognosen
Projekt-Nachverfolgung
Projektmanagement
Projektplanung
Projektzeiterfassung
Stundenzettel
Werkzeuge zur Zusammenarbeit
Funktionen
4.4/5
Basierend auf 7.871 Benutzerbewertungen
Vergleiche Funktionen mit Alternativen
Mit Alternativen vergleichen

Kategorien

Videos und Anleitungen

Videos und Anleitungen

Zusätzliche Informationen für JIRA Software

Zusätzliche Informationen für JIRA Software

Schlüssel-Features von JIRA Software

  • 1000+ Add-ons
  • API-Verfügbarkeit
  • Abschluss-Tracking
  • Agile Entwicklung
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitätsverfolgung
  • Anpassbare Workflows
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Burndown-Diagramme
  • Code-Integration
  • Dynamischer Workflow
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Entwicklung-Verfolgung
  • Gefilterte Ansichten
  • GitHub-Integration
  • IT- / Software-Projekte
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD, Active Directory)
  • Integration von Dritten
  • Kanban-Tafeln
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Mobil
  • OnDemand oder gehosted
  • OpenSocial-Gadgets
  • Planungs-Tools
  • Portfolio-Management
  • Prioritäten setzen
  • Problem-Management
  • Projekt-Workflow
  • Projektzeiterfassung
  • Release-Management
  • Rückverfolgbarkeit
  • Scrum-Tafeln
  • Service-Desk-Management
  • Sprint-Planung
  • Statusberichte
  • Wiederherstellung nach Katastrophen

JIRA Software Häufig gestellte Fragen

JIRA Software Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über JIRA Software.

F. Welche Preispläne bietet JIRA Software an?

JIRA Software bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 10,00 $/Monat

Preismodell: Abonnement

Gratis Testen: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von JIRA Software?

JIRA Software bietet die folgenden Funktionen:

  • 1000+ Add-ons
  • API-Verfügbarkeit
  • Integration des aktiven Verzeichnisses (AD, Active Directory)
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitätsverfolgung
  • Agile Entwicklung
  • Automatische Benachrichtigungen
  • Burndown-Diagramme
  • Code-Integration
  • Abschluss-Tracking
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Anpassbare Workflows
  • Entwicklung-Verfolgung
  • Wiederherstellung nach Katastrophen
  • Dynamischer Workflow
  • Gefilterte Ansichten
  • GitHub-Integration
  • IT- / Software-Projekte
  • Problem-Management
  • Kanban-Tafeln
  • Mobil
  • OnDemand oder gehosted
  • OpenSocial-Gadgets
  • Planungs-Tools
  • Portfolio-Management
  • Prioritäten setzen
  • Projektzeiterfassung
  • Projekt-Workflow
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Release-Management
  • Berichterstattung und Statistik
  • Scrum-Tafeln
  • Service-Desk-Management
  • Sprint-Planung
  • Statusberichte
  • Integration von Dritten
  • Rückverfolgbarkeit

F. Wer sind die typischen Nutzer von JIRA Software?

JIRA Software hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen, Non-Profit, Öffentliche Verwaltung, Kleine Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von JIRA Software unterstützt?

JIRA Software unterstützt die folgenden Sprachen:

Chinesisch (traditionell), Tschechisch, Dänisch, Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Polnisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch

F. Welche Preispläne bietet JIRA Software an?

JIRA Software hat folgende Preismodelle:

Abonnement

F. Unterstützt JIRA Software mobile Geräte?

JIRA Software unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert JIRA Software?

JIRA Software kann in folgende Anwendungen integriert werden:

AppFusions, Get Satisfaction, Innotas, LeanKit, SpiraTeam, Testuff, Usersnap, Workfront, Zendesk, time cockpit

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet JIRA Software an?

JIRA Software bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Häufig gestellte Fragen, Forum, Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen