Wrike

Wrike

Verwaltung von Projekten von Anfang bis Ende mit Wrike

4.2/5 (1499 Bewertungen)

Wrike Übersicht

Wrike ist ein Cloud-basiertes Collaboration- und Projektmanagement-Tool, das Anwendern hilft, Projekte vom Anfang bis zum Ende zu verwalten und volle Sichtbarkeit und Kontrolle über alle Aufgaben zu gewährleisten. Die Komplettlösung leitet Projekte von der ersten Anfrage bis hin zur Verfolgung des Arbeitsfortschritts und der Ergebnisberichte.

Mit Wrike erhalten Projektmanager und Teamleiter ein effizientes Tool zum Sammeln und Verwalten der Projektanforderungen, zum Erstellen von Projektplänen und zum Visualisieren von Zeitplänen im Gantt-Diagramm. Bei der Arbeit können die Projektpläne leicht angepasst werden und alle beteiligten Teams erhalten Benachrichtigungen zu Änderungen an der Arbeit. Der benutzerdefinierte Report-Generator unterstützt Benutzer beim Segmentieren von Projektdaten, um Ergebnisse an Führungskräfte oder Teams weiterzugeben.

Dank Echtzeit-Aktualisierungen und persönlichen Dashboards erhält jedes Teammitglied ein klares Verständnis der Arbeitsprioritäten. Da Aufgaben, Dateien und Diskussionen aus E-Mail-Threads und nicht freigegebene Kalkulationstabellen abgerufen und in einen zentralen Arbeitsbereich gesammelt werden, haben die Teams mehr Zeit für den Job, anstatt nach Informationen zu suchen.

Preis

Beginnt ab
9,80 $/Monat
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Preis-Leistungs-Verhältnis

Geräte

Unternehmensgröße

K
M
G

Märkte

Asien, Australien, Brasilien, Kanada, China und 5 weitere , Europa, Deutschland, Indien, Japan, Lateinamerika

Unterstützte Sprachen

Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch und 4 weitere , Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Ukrainisch

Wrike Bewertungen

Gesamtbewertung
4.2/5
84% Positive Bewertungen
710
Ausgezeichnet
554
Sehr gut
159
Durchschnitt
48
Gering
28
Schlecht
Prince G.
Mit Google übersetzen

Wrike truly delivers on its promise

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 31.5.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

Overall is simply one of the best team management and projects software out there in the market, even when you compare it to its peers and its competitors it holds its own, it simply does the job it needs to do and sometimes it does more in value considering the price. I'm futuristically it is a software to look out for because if it keeps improving the way it has done in the last two years I think he's going to just be an A+ software soon rather than later

Vorteile

For what is what Wrike has improved the way our team works, in fact, to put it simply he can simply change our level of efficiency. As a member of a team under a small business, we usually used to outsource team projects two other companies that will oversee how our team is working on projects and that used to accrued extra cost to a business that already struggling to compete and make it in the marketplace. But on discovering Wrike we were able to do things better, do things within the confines of the company overview and also save cost why being more efficient in all projects. It has helped reduce miscommunication, misinterpretation and common mistakes between team members have brought about more transparency and a better understanding amongst team members. Another thing I personally like is the fact that it is web-based and I can log in to assess what the team is doing, I can also send out weekly notification reports which come in handy whenever you're managing any projects, also the fact that I'm able to create custom folders and even subfolders, task, and subtasks, add users and include due dates is perfect for anyone who's trying to manage a project. I think it is a one-stop-shop for anything project management, and that's how much it has revolutionized the way we do business.

Nachteile

One of the challenges I face with Wrike is the fact that it is not really easy to set up. In our today's business environment where we are more in need of software and products that could assist us in being more effective such products being user-friendly both at setting up and during operation must be given more consideration.

I also feel that there should be an offline version so that users don't need to always connect to the internet to be able to use it effectively.

Another thing is that it takes a little bit of time to get used to, so businesses that are planning to use Wrike it must give room for an adequate learning curve.

And in all these little challenges are few things that can you get around with time.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Michelle K.
Mit Google übersetzen

Highly Recommend

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 5.3.2019
Quelle der Bewertung: Capterra

We have been able to get organized and store a ton of information in one place. This has also given us great insight as to what everyone’s workloads are like. Even if not everything is in the program, you can still get a good idea of what they’re up to or have time to work on. It’s a great way to group your tasks and you can create custom dashboards to make it so you see important tasks and what needs to get done at a glance. Despite some of the quirks, I recommend it.

Vorteile

For the most part, I really like this product. It has allowed us to easily organize, group and assign projects to our team and really helped us get more organized. I like that it has a nice, simple look with lists. It is easy to create a task and assign it to yourself or someone else, set dates, change priorities, add attachments, links, format text in your task description, and group them into folders. I also like that you can put the same tasks in different locations so, if it applies to 2 different categories, then it can live in both places. It is also great that you can set it up so that certain tasks set their dates according to other task dates.

Nachteile

There are some features that would really make this a great product and whenever I have contacted support, they basically try to upsell us to a different level plan that still doesn’t solve the problem we’re having. One thing that’s funny is that it will gladly notify you when someone has assigned a task to you... but if you assign a task to someone and they mark it complete... it won’t tell you. It’ll wait until all the sub tasks are complete and then tell you after a certain period of time that you can mark the task complete. This has literally NEVER been useful to me. It also has a funky set up when it comes to grouping related tasks underneath another tasks so you have to play around with a set up that works for you. Lastly, they have a desktop app that they always prompt you to use when you click links to Wrike in other locations like your email. The app was just another thing I had to have open that did not help with my programs and it doesn’t seem to allow you to not receive that notification each time you click a Wrike link.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Jessa D.
Mit Google übersetzen

Brought sanity and transparency to our work

Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
Bewertet am 8.1.2019
Quelle der Bewertung: GetApp

Vorteile

I choose Wrike specifically for the ability to submit project requests. 99% of our projects have to go through some sort of compliance approval, and auditing through a bunch of emails and folders that hopefully had everything was a recipe for disaster. Wrike allows us to have reporting and automatically assign tasks It's incredibly, almost overwhelmingly customizable, so I can have my own workflows to manage website issues while print projects can have their own process, etc, and these templates are automatically assigned, filled out, and dated when the requester fills out the form. The dashboards are nice so you can customize how you want to view your projects, and you can also monitor your team's projects to make sure everything is moving along, and easily step in and request help. Another pro is the collaborator user role, so coworkers not in our department can track, comment, and answer questions within tasks without seeing the other projects, and all of their communication is attached to the project and on record for everyone, including compliance, and not just trapped in one person's email.

Nachteile

Set up is daunting. Although we paid for someone to help us set up the process, we quickly realized that their orientation instructions weren't suited for our situation at all, so it took a few weeks for us to get everything into place. And I don't think our situation was particularly unusual, we're an in-house marketing department that needed to accept tickets.

While Wrike is really good about constantly releasing updates, there are some common sense things that have yet to be ironed out, for example, someone requesting a project can set a due date in the past.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

10.0/10
Nicole H.
Mit Google übersetzen

Wrike: A Great Tool for Small Teams (probably big teams too!)

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 29.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

We're a small team of about 15 employees and were originally hesitant to bring on a project management software since email seemed to be working alright for our needs but after realizing things were getting lost in the shuffle, we decided to try Wrike out.

I'm so glad we did. We've been using them for about three years and it's really helped us move forward in project planning and scoping. Right off the bat, Wrike held a training for our company. They did an in-depth training for those of us who were looking to learn the application inside/out and an overall training for the rest of the team. Sure, lots of people do training but then they followed up about 30 days later to uncover what we felt was lacking. From there they did a second training where they helped us customize our work space. I thought that was a really nice touch.

Currently we use Wrike to manage internal and external team hours, create project scoping timelines, uncover potential roadblocks and to get everyone on the same page about changes/updates/etc. It's a great tool. One of my favorite features is that you can print individualized reports for a person or print out the total hours by project.

I'd love for Wrike to add more color and font customization options just because it's hard to see changes sometimes in the comment boxes. I'd also like to see more customization options for the interface for individual users. Overall, I'd recommend Wrike if you're looking to grow your business efficiency.

Vorteile

Multiple chart options for displaying timelines
Easy comment buttons (can just reply to an email and everything is captured)
Ability to create custom folders and other set up features
Can grab a visual of a project in under 30 seconds
Customized reporting options

Nachteile

If you don't do the training up front or keep up with updates you can easily get lost. Wrike has some awesome features but you have to stay on your toes to take advantage of them.

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10
Andrei P.
Mit Google übersetzen

Why do we need to give our attention for this App?

Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
Bewertet am 9.3.2017
Quelle der Bewertung: Capterra

Wrike is my favourite Saas decision for my work and personal life. I have two accounts - one is for personal GTD and the second is for my teams, where I do my tasks, even if in reality there are no people in these projects - just for self-registration of completed tasks.

- What are the features you like most in Wrike? 1. A flexibility of projecting regimes - you can do it under waterfall, or kanban (boards), or even scrum . 2. A flexibility of tasks views. 3. You can have a deal with numbers and a resource management inside your project management in Wrike. 4. http://club.wrike.com - a place where you can earn additional bonuses and a real money on amazon! 5. vote.wrike.com - a place where you can source the devs about new features and they usually respond! 6. wrike labs - a place where you can switch on/off the prototypical features

- What are some of your favorite Wrike updates? Custom Statutes, Custom Fields, Reports, Dashboards/Boards

- What would you add to Wrike features? Oh, there are many of them. A good normal integrated calendar, not a current one, a normal internal instant messenger, which will be a really instant - a current system of commentaries doesn't work properly with a really needed for a typical burst conversation without pressing f5, some lacks in the dashboards and widgets interface are needed to neutralized, a desktop client version is strongly needed, because chrome browser could have too many opened pages, including custom statuses feature in a professional plan is strongly needed for those who don't need the other functionality of a business version!

- Who would take advantage of using Wrike? Pms, marketers, freelancers, small agile taskforces

- How did Wrike change the way you work? I'm trying to register all my life in it from a moment

Vorteile

? 1. A flexibility of projecting regimes - you can do it under waterfall, or kanban (boards), or even scrum . 2. A flexibility of tasks views. 3. You can have a deal with numbers and a resource management inside your project management in Wrike. 4. http://club.wrike.com - a place where you can earn additional bonuses and a real money on amazon! 5. vote.wrike.com - a place where you can source the devs about new features and they usually respond! 6. wrike labs - a place where you can switch on/off the prototypical features

Nachteile

What would you add to Wrike features? A good normal integrated calendar, not a current one, a normal internal instant messenger, which will be a really instant - a current system of commentaries doesn't work properly with a really needed for a typical burst conversation without pressing f5, some lacks in the dashboards and widgets interface are needed to neutralized, a desktop client version is strongly needed, because chrome browser could have too many opened pages, including custom statuses feature in a professional plan is strongly needed for those who don't need the other functionality of a business version!

Verteilung der Bewertung

Preis-Leistungs-Verhältnis
Bedienkomfort
Kundenbetreuung

Weiterempfehlungsquote

9.0/10

Wrike Preis

Beginnt ab
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Preis-Leistungs-Verhältnis

Wrike Funktionen

  • API
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitäts-Verfolgung
  • Aufgaben-Nachverfolgung
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Drag-and-Drop-Oberfläche
  • Fortschrittsverfolgung
  • Gantt-Diagramme
  • Integration von Dritten
  • Kommentieren
  • Priorisierung
  • Prognosen
  • Projekt-Nachverfolgung
  • Projektmanagement
  • Projektplanung
  • Projektzeiterfassung
  • Werkzeuge zur Zusammenarbeit

  • Automatische Benachrichtigungen
  • Stundenzettel

Zusätzliche Informationen für Wrike

Schlüssel-Features von Wrike

  • @mentions
  • API
  • Aktivitätenmanagement
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitätsverfolgung
  • Android und iPhone App
  • Anlagevermögen-Management
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Anzeigen von Auslastung und Planung
  • Auf die Marke abgestimmter Arbeitsplatz
  • Aufgabenbezogene Diskussionen
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenverfolgung
  • Aufgabenverfolgung
  • Aufgabenvorbereitung
  • Automatische Sicherung
  • Automatisieren wiederkehrender Aufgaben und Projekte
  • Benutzergruppen
  • Benutzerzugriffskontrollen
  • Berichterstattung und Statistik
  • Budget-Verfolgung
  • Dashboard-Erstellung
  • Datei-Versionskontrolle
  • Datenaustausch
  • Datensicherungen
  • Datenverschlüsselung
  • Dokumentenverwaltung
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Email- und Kalender-Synchronisation
  • Fehlerverfolgung
  • Formularverwaltung
  • Fortschrittsberichte
  • Fälligkeitsverfolgung
  • Gemeinsamer Arbeitsplatz
  • Genehmigungsprozess-Kontrolle
  • Geteilter Arbeitsbereich
  • Individuelle Kalender für Urlaub, krankheitsbedingte Abwesenheit usw.
  • Integration Dritter
  • Integrierter Tracker
  • Integrierter Zeitmesser und Berichterstattung
  • Kalender-Integrationen mit Google und iCalendar
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaborationstools
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Persönliches Dashboard
  • Planungswerkzeuge
  • Prioritäten setzen
  • Projekt-Berichterstattung
  • Projekt-Workflow
  • Projektverfolgung
  • Projektzeiterfassung
  • Ressourcenmanagement
  • Rollenbasierte Berechtigungen
  • Sichere Datenspeicherung
  • Synchronisieren von E-Mails in Aufgaben
  • Unteraufgaben
  • Vorlagenverwaltung
  • Workflow-Management
  • Zeiterfassung nach Projekten
  • Zeitrahmen-Management
  • Zugriffskontrolle

Wrike Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Wrike.

F. Welche Preispläne bietet Wrike an?

Wrike bietet folgende Kostenpläne an:

Beginnt ab: 9,80 $/Monat

Preismodell: Kostenlos, Abonnement

Kostenlose Testversion: Verfügbar

F. Was sind die Hauptfunktionen von Wrike?

Wrike bietet die folgenden Funktionen:

  • @mentions
  • API
  • Zugriffskontrolle
  • Aktivitäts-Dashboard
  • Aktivitätenmanagement
  • Aktivitätsverfolgung
  • Android und iPhone App
  • Genehmigungsprozess-Kontrolle
  • Anlagevermögen-Management
  • Automatisieren wiederkehrender Aufgaben und Projekte
  • Automatische Sicherung
  • Auf die Marke abgestimmter Arbeitsplatz
  • Budget-Verfolgung
  • Integrierter Tracker
  • Integrierter Zeitmesser und Berichterstattung
  • Kalender-Integrationen mit Google und iCalendar
  • Kalenderverwaltung
  • Kollaborationstools
  • Gemeinsamer Arbeitsplatz
  • Konfigurierbarer Workflow
  • Individuelle Kalender für Urlaub, krankheitsbedingte Abwesenheit usw.
  • Anpassbare Berichterstellung
  • Dashboard-Erstellung
  • Datensicherungen
  • Datenverschlüsselung
  • Fälligkeitsverfolgung
  • Email- und Kalender-Synchronisation
  • Synchronisieren von E-Mails in Aufgaben
  • Dokumentenverwaltung
  • Datenaustausch
  • Datei-Versionskontrolle
  • Formularverwaltung
  • Persönliches Dashboard
  • Planungswerkzeuge
  • Prioritäten setzen
  • Fortschrittsberichte
  • Projekt-Berichterstattung
  • Projektzeiterfassung
  • Projektverfolgung
  • Projekt-Workflow
  • Echtzeit-Berichterstattung
  • Berichterstattung und Statistik
  • Ressourcenmanagement
  • Rollenbasierte Berechtigungen
  • Sichere Datenspeicherung
  • Geteilter Arbeitsbereich
  • Unteraufgaben
  • Aufgabenmanagement
  • Aufgabenvorbereitung
  • Aufgabenplanung
  • Aufgabenverfolgung
  • Aufgabenbezogene Diskussionen
  • Vorlagenverwaltung
  • Integration Dritter
  • Zeiterfassung nach Projekten
  • Zeitrahmen-Management
  • Benutzerzugriffskontrollen
  • Benutzergruppen
  • Workflow-Management
  • Anzeigen von Auslastung und Planung
  • Aufgabenverfolgung
  • Fehlerverfolgung

F. Wer sind die typischen Nutzer von Wrike?

Wrike hat die folgenden typischen Kunden:

Großunternehmen, Mittlere Unternehmen

F: Welche Sprachen werden von Wrike unterstützt?

Wrike unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch, Französisch, Deutsch, Italienisch, Japanisch, Portugiesisch, Russisch, Spanisch, Ukrainisch

F. Welche Preispläne bietet Wrike an?

Wrike hat folgende Preismodelle:

Kostenlos, Abonnement

F. Unterstützt Wrike mobile Geräte?

Wrike unterstützt die folgenden Geräte:

Android, iPhone, iPad

F. Mit welchen anderen Applikationen integriert Wrike?

Wrike kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Azuqua, Bitium, Built.io Flow, Bynder, Cronforce, Dropbox, Hubstaff, KiSSFLOW, Workato, Zapier

F. Welche Varianten der Kundenbetreuung bietet Wrike an?

Wrike bietet folgende Optionen für Kundensupport:

Wissensdatenbank, Online-Support, Telefon-Support, Video-Anleitungen