Über Zuora

Mit Z-Business von Zuora können Abonnementfirmen aus verschiedenen Branchen Einnahmen und Skaleneffekte erzielen, indem sie neue Dienste schnell auf den Markt bringen, ohne durch betriebliche Einschränkungen daran gehindert zu werden.

Z-Business wird von über 800 Kunden in verschiedenen Branchen wie SaaS, Cloud, Medien, Kommunikation, Gesundheitswesen, Bildung und mehr eingesetzt. Von erfolgreichen Start-ups wie Box und Docusign bis hin zu großen Unternehmen wie Dell und HP, die sich auf neue, auf Abonnements basierende Ertragsmodelle einlassen, ermöglicht Z-Business den Abonnenten, Kunden zu gewinnen, den Cashflow zu steigern und die Kundenabwanderung zu minimieren.

Mit Z-Business können Unternehmen kreative Preis- und Verpackungsstrategien einführen, um mehr Marktanteile zu gewinnen, Self-Service-Verkäufe mit hohem Volumen verwalten sowie umsatzgestützte Verkäufe mit hohem Wert automatisieren, Abrechnungs- und Zahlungsvorgänge automatisieren, Rechnungsabschluss- und Erlösrealisierungsprozesse optimieren und Einblicke in wichtige Abonnement-Metriken erhalten. Alles in einer einheitlichen Cloud-Lösung, die höchste Sicherheits- und Compliance-Standards einhält.


Bilder

Zuora Software - 1
Zuora Software - 2
Zuora Software - 3
Zuora Software - 4
Zuora Software - 5
Zuora Software - 6
6 weitere anzeigen
Zuora Software - 1
Zuora Software - 2
Zuora Software - 3
Zuora Software - 4
Zuora Software - 5
Zuora Software - 6

Du bist nicht sicher, ob Zuora das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

Zuora

3,9 (48)
VS.
Häufig bewertet

Startpreis

Keine Preise gefunden
0,00 $
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

55
64

Integrationen

4
11

Bedienkomfort

3,4 (48)
4,7 (681)

Preis-Leistungs-Verhältnis

3,5 (48)
4,7 (681)

Kundenservice

3,6 (48)
4,6 (681)
Die grünen Bewertungsbalken geben an, welches Produkt gemessen an der Durchschnittsbewertung und der Zahl der Bewertungen am besten abschneidet.

Alternativen

Zoho Invoice

4,7
Nr. 1 Alternative zu Zuora
Zoho Invoice ist eine Web-basierte Abrechnungs- und Zeiterfassungs-Software, die es Benutzern ermöglicht, Rechnungen zu...

Odoo

4,1
Nr. 2 Alternative zu Zuora
Odoo ist eine vollständig integrierte und anpassbare Open-Source-Suite von Geschäftsanwendungen. Ein Großteil der...

Recurly

4,6
Nr. 3 Alternative zu Zuora
Recurly wurde 2009 aus den sich ändernden Bedürfnissen von Unternehmen geboren. Mit der Umstellung der Branche auf...

Maxio

4,4
Nr. 4 Alternative zu Zuora
SaaSOptics ist eine Abonnementverwaltungsplattform, die Finanzvorgänge für wachsende B2B-SaaS-Unternehmen automatisiert....

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

3,9 /5
(48)
Preis-Leistungs-Verhältnis
3,5/5
Funktionen
3,9/5
Bedienkomfort
3,4/5
Kundenbetreuung
3,6/5

Hast du Zuora bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 48 Bewertungen
Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Religiöse Einrichtungen
  • Unternehmensgröße: 11–50 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The best subscription billing

Bewertet am 28.11.2018

Zuora staff were great to work with. GREAT support and always ready answer questions. They helped...

Zuora staff were great to work with. GREAT support and always ready answer questions. They helped us get everything moved and confirmed that it could handle all of our crazy use cases.

Vorteile

We moved from an archaic system to Zuora and it was amazing!!! Out of the box it handled so much of our data that was hidden behind a black box. Anyone could login and see where we were or run a report and get churn numbers or ARR, MRR, and other great reports.
We got it connected quickly and it worked without too much hassle. It just works!

Nachteile

There are SO many features we didn't use. We didn't need them but I saw them in the tool and made the UI a little clunky to figure out where you needed to be in the tool.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Finanzdienstleistungen
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Getting Better

Bewertet am 14.8.2019

For the first 2+ years, my billing team experienced lot of frustration because it seemed like Zuora...

For the first 2+ years, my billing team experienced lot of frustration because it seemed like Zuora had plenty of limitations. Come to find out, they do have limitations, but they are continuously improving and if you have the time and resources you can customize and get a lot out of the billing system.

Vorteile

The Zuora billing system has grown on me. I attended Zuora's annual conference in 2019 (I highly recommend going) and learned a lot about existing and upcoming features. Zuora's representatives are dedicated to helping my company customize the billing system and recommending best business practices. Zuora is alway improving and adding functionality, so I do expect it to continue to get better and to meet more of my company's billing needs. They also offer "Zuora University" which is a series of online interactive videos that provide a lot of good information.

Nachteile

Zuora was not easy to use at first and the implementation process was rough. Zuora is not particularly intuitive so it took a lot of trial and error, reading through their help articles, and requesting help from their support team. You have to invest a LOT of time and resources to get the full benefits of the system. My company has also found that we have to purchase additional features in order to improve upon our experience.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Computer-Software
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Weitere für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 6.0 /10

I was a developer/maintainer/admin on this for a number of years at my last company

Bewertet am 16.7.2018

Vorteile

as long as you stay within what the product does out of the box it functions very well for a billing platform. It functions best in a transnational environment but was improving for service oriented billing. It does a good job with making history and audit trails available. Pushing usage data is surprising well handled as is issuing refunds and credits. They also take care of all credit card handling making it one less iso hurdle to clear for a company.

Nachteile

Customizing this is not an easy task, the API's and the object model behind the scense is not easy to deal with and still kinda buggy. Depending on your charge model, it may be a real pain to implement within the system, for example they allow for tiered pricing but flexibility for setting up plateaued prices and such requires a LOT of initial setup. Recognizing split revenue is also a hassle when outputing to finance software (think a support charge attached to a licensed monthy cloud service). To their credit when I left the position where I was working with them they were getting better so it's possible they are in the process of closing some of these gaps. One last thing is that there is no production matching sandbox, they can refresh a sandbox for a certain snapshot in time (for a price) but in an enterprise environment that is stale moments later plus their sandboxes for some reason have slight implementation differences that come to light when leveraging the API heavily.

Alexandra
Alexandra
Gesamtbewertung
  • Branche: Automotive
  • Unternehmensgröße: 501–1.000 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

An excellent application to automate billings.

Bewertet am 14.3.2021

In the company we use Zuora together with our CRM software, the first one provides the second with...

In the company we use Zuora together with our CRM software, the first one provides the second with information regarding billing, such as the renewal dates and from this point our renewal team ensures that our clients in general have a hassle-free renovation experience. In general terms, Zuora's job is to automate billing, update our CRM with information regarding bills, and send the relevant billing notifications to emails.

Vorteile

Zuora's notifications are undoubtedly one of the best qualities it has, since it allows us to send them via email to all customers who require it, before their renewal date. In addition to this, it has a very good customization capacity, an aspect that becomes crucial when redirecting the original software matrices according to the specific needs of our company. On the other hand, the integration of the software with others in the market is very good, such is the case of our CRM that joins perfectly with Zuora.

Nachteile

The learning curve within Zuora is very slow, due to the robustness of the software and the different characteristics and potentialities that it possesses, taking this into account, it is necessary to focus on training new users because this point tends to be a challenge. Another fundamental detail of Zuora is its low segmentation with respect to who the emails with the information regarding the billing notification are addressed to, so we can only select the country where they will be sent.

Verifizierter Rezensent
Gesamtbewertung
  • Branche: Marketing & Werbung
  • Unternehmensgröße: 201–500 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Needs more power

Bewertet am 7.11.2018

Although I have learned a lot about Zuora functionality, I still lack confidence in being fully...

Although I have learned a lot about Zuora functionality, I still lack confidence in being fully capable using the software. This stems from Zuora's lackluster knowledge base as well as not so good customer support. I feel like there are too many limitations, most of them in place to make you upgrade.

Vorteile

Good to use for subscription services. The software allows for some basic billing functions and AR reporting.

Nachteile

There is a lot of functionality that is left to be desired. Out of the box reporting and data manipulation is very rigid and makes it hard to run recurring reports. If you have the money you can buy more functions but a lot of it should be included if you ask me. Invoices are messy and are limited on what and how the information can be represented. Customer service tries to hard to close the ticket quickly instead of being more thorough. Although works decently, still needs more work.

5 von 48 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

Zuora Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über Zuora.

Zuora bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab:
  • Preismodell: Kostenlose Version, Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

Zuora hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50, 51–200, 201–500, 501–1.000, 1.001–5.000

Zuora unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

Zuora unterstützt die folgenden Geräte:

Zuora kann in folgende Anwendungen integriert werden:

NetSuite, PayPal, Quickbooks Online, Salesforce Sales Cloud

Zuora bietet folgende Optionen für Kundensupport:

FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für Zuora gefundenen Softwarekategorien an.