Über ServiceM8

ServicEm8 ist die App für jedes Dienstleistungsunternehmen. Es führt dich von der Angebotserstellung bis hin zur Rechnungsstellung und Bezahlung. Du erhältst in Echtzeit Informationen darüber, welche Jobs derzeit aktiv sind, welche Angebote an Kunden ausgegeben wurden und wo und wann sich Mitarbeiter beim Kunden aufhalten. ServiceM8 ist so konzipiert, dass es von jedem in deinem Unternehmen genutzt werden kann, von jedem einzelnen Außendienstmitarbeiter bis hin zu den Mitarbeitern im Backoffice, auf allen Ebenen des Managements. Die Lösung ist einfach und effektiv, und das Beste von allem ist, dass sie überall und jederzeit verfügbar ist.

Verschaffe dir einen Überblick über dein Unternehmen in Echtzeit und übernimm die Kontrolle. Erhalte eine visuelle Übersicht über Mitarbeiter und Kundenstandorte – triff kluge Entscheidungen wie die Zuweisung des nächstgelegenen Mitarbeiters oder berücksichtige die Fahrzeit bei Angeboten. Erhalte und verwalte Aufträge, erstelle sofort professionelle Angebote und kommuniziere mit wenigen Klicks per SMS oder E-Mail mit deinen Kunden. Rufe jedes frühere Angebot oder jeden früheren Arbeitsauftrag in Sekundenschnelle auf. Kein anderes System macht die Verwaltung deines Unternehmens so einfach.

Die Versandtabelle dient auch als dein Online-Zeitplan für alle Mitarbeiter des Unternehmens. Zeige alle ungeplanten Aufträge und Angebote an, erstelle neue Aufträge oder Angebote mit nur einem Klick. Ordne den Mitarbeitern einfach per Drag-and-drop Aufträge auf ihrem Tagesplan zu. Mitarbeiter mit iPhones haben unterwegs sofortigen Zugriff auf Planänderungen. Drucke Tagespläne, Arbeitsaufträge und Routenpläne für jeden Mitarbeiter aus.

Eliminiere den Zeitaufwand für ständige Anrufe im Büro, um Kundeninformationen oder Details über den Weg zu deinem nächsten Job zu erhalten. Greife mit wenigen Fingertipps auf alle Kundendetails und deinen Terminplan zu und lass dich bei Bedarf sogar zu jedem Auftrag leiten. Führe Aufträge vor Ort und nicht erst am Ende des Tages aus, und aktualisiere das Büro sofort – so bleiben die Mitarbeiter vor störenden Anrufen aus dem Büro verschont. Die Zentrale wird ständig mit dem fortschrittlichen mobilen Tracking-System aktualisiert, das die Standorte der Mitarbeiter in Echtzeit direkt auf der Versandkarte anzeigt. Ordne dringende Aufträge dem nächstgelegenen Fahrzeug zu, wodurch du Zeit sparst und deinen Kunden einen schnelleren Service bieten kannst.

Mit dem Job-Tagebuch kannst du jede Art von Datei, Bild oder Angebot zu einem Auftrag hochladen. Zeichne den Verlauf des Kundenkontakts auf, füge Notizen und andere relevante Informationen während eines Auftrags an, um sicherzustellen, dass alle Mitarbeiter auf dem neuesten Stand sind. Erstelle Aufgaben, wie z. B. die Verfolgung von Kundenangeboten, die Bestellung von Teilen oder die Planung von Fertigungsarbeiten, und weise diese deinen Mitarbeitern zu. Lass dich benachrichtigen, wenn Aufgaben überfällig sind. ServiceM8 ist kein Buchhaltungspaket, aber die Lösung stellt trotzdem sicher, dass du für jeden Auftrag bezahlt wirst und nichts übersehen wird. Es geht darum, deine Aufträge zu verwalten, um sicherzustellen, dass jeder Auftrag entweder sofort bezahlt wird oder eine Rechnung in deinem Buchhaltungspaket erstellt wird.

Die Berichterstattung ist einfach und leicht verständlich. Jeder Bericht zeigt wichtige Informationen über dein Unternehmen. Lass dir wöchentlich Berichte per E-Mail zuschicken, die die wichtigsten Kennzahlen über die Anzahl der in der Woche erstellten und abgeschlossenen Aufgaben enthalten und dich über Änderungen der Produktivität oder der Marktbedingungen auf dem Laufenden halten.

Melde dich kostenlos an und erlebe ServiceM8 noch heute.


Bilder

ServiceM8 Software - 1
ServiceM8 Software - 2
ServiceM8 Software - 3
ServiceM8 Software - 4
ServiceM8 Software - 5
ServiceM8 Software - 6
ServiceM8 Software - 7
ServiceM8 Software - 8
9 weitere anzeigen
Videos zu ServiceM8
ServiceM8 Software - 1
ServiceM8 Software - 2
ServiceM8 Software - 3
ServiceM8 Software - 4
ServiceM8 Software - 5
ServiceM8 Software - 6
ServiceM8 Software - 7
ServiceM8 Software - 8

Du bist nicht sicher, ob ServiceM8 das Richtige ist? Mit einer beliebten Alternative vergleichen

ServiceM8

4,6 (299)
Nicht in deinem Land unterstützt
VS.

Startpreis

9,00 $
Monat
29,00 £
Monat

Preisoptionen

Kostenlose Version
Kostenlose Testversion
Kostenlose Version
Kostenlose Testversion

Funktionen

110
103

Integrationen

11
3

Bedienkomfort

4,6 (299)
4,7 (23)

Preis-Leistungs-Verhältnis

4,7 (299)
4,3 (23)

Kundenservice

4,5 (299)
4,8 (23)

Alternativen

Klipboard

4,5
Nr. 1 Alternative zu ServiceM8
Die All-in-one-Außendienstmanagement-Software hilft Unternehmen mit mobilen Mitarbeitenden, den Betrieb zu rationalisier...

SimplifyEm

4,1
Nr. 2 Alternative zu ServiceM8
SimplifyEm ist eine Immobilienmanagementplattform für Immobilienverwalter, Vermieter und Immobilieninvestoren, die...

Joblogic

4,4
Nr. 3 Alternative zu ServiceM8
Joblogic ist eine cloudbasierte Außendienstmanagementlösung, mit der du dein Back-Office, mobiles Personal und deine...

Housecall Pro

4,7
Nr. 4 Alternative zu ServiceM8
Housecall Pro ist ein Full-Suite-Tool, mit dem Serviceexperten ihr gesamtes Geschäft von ihrem Smartphone und dem...

Nutzerbewertungen

Gesamtbewertung

4,6 /5
(299)
Preis-Leistungs-Verhältnis
4,7/5
Funktionen
4,4/5
Bedienkomfort
4,6/5
Kundenbetreuung
4,5/5

Hast du ServiceM8 bereits?

Andere Softwarekäufer brauchen deine Hilfe! Produktbewertungen helfen uns allen, die richtigen Entscheidungen zu treffen.

Zeigt 5 von 299 Bewertungen
Andre
Gesamtbewertung
  • Branche: Unternehmensberatung
  • Unternehmensgröße: 51–200 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 1 Jahr genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

The Simplicity of ServiceM8

Bewertet am 15.8.2016

As a partner with ServiceM8 we've had exciting times with assisting businesses take advantage of...

As a partner with ServiceM8 we've had exciting times with assisting businesses take advantage of powerful features the application has to offer. From creating forms through to managing staff, assigning jobs and scheduling work.

The company has really gone to a great extend to make the application as user friendly as possible. This enables users to easily understand their new process when we introduce the application in their business.

The cost involved is also of benefit to the Company as it is based on the amount of jobs processed through ServiceM8. Thus if you're going through a quite period the application tailors your subscription cost to the amount of jobs processed. An extremely favorable option amongst Trades industries.

Vorteile

- Being able to create forms directly from the mobile devices.
- New diagram feature release also available on mobile devices.
- Being able to save communication between customers and tradesman directly on a job.
- Customized document templates.
- Being able to send a quote directly via SMS
- The ability to have all your Parts & Materials and Services available in the system to add onto a job.
- The customized html code which allows Customers to make bookings directly from your website.

Nachteile

- The application is not available on Android devices. This is often the main decider for Tradies as most often they opt for Android devices since it is more affordable.

Danielle
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 5.0 /10

Lots to like..but when you find issues, you will be ignored by ServiceM8

Bewertet am 11.2.2021

Overall, the software is pretty good; it covers a lot of ground and addresses a few of the pain...

Overall, the software is pretty good; it covers a lot of ground and addresses a few of the pain points. There are glitches and no software is perfect but that's not really our issue. Our problem is the lack of customer service you receive when there are issues.

Last year, over the space of 6 weeks we had 92 duplicate jobs appear in our calendar. Confused the team and was a tedious pain to find & remove them all. I reported and also asked if we could have these jobs removed from our billing as we're on a legacy pay per job plan.

Their first response had a suggested solution - it didn't work, it instead created more duplicates and I was told that one of our staff must have created the duplicates....considering the staff they accused was on site with my husband working at the time, with her phone in the car, I know it wasn't her. We were told it had been passed on to the development team and they'd let us know. That was in November 2020.

Since then the only contact I've had was after I complained every 2 weeks that we'd heard nothing and more duplicates were being created. Emails go unanswered. Messages to live chat got the templated 'it's with the development team' answer and I never heard back about billing. We ended up taking the long way and solved it ourselves by deleting every recurring job & setting them all back up. Then rearranged the calendar to fit in the 92 duplicate jobs. PITA

If customer service is important to you, this is probably not the app for you.

Vorteile

- Integrates with Xero...limited merge fields but enough to make it work
- GPS & time tracking
- Service reminders

Nachteile

- Zero followup or support when reporting glitches
- Dispatch board gets very buggy and sometimes won't render correctly on desktop
- On the CRM side, you need to memorise where you can edit things without it glitching e.g. you can't change payment terms via editing a client found in global search, updating a client doesn't update the recurring job - you need to also update the template...double handling, if you try to edit/add contacts or change their role from the client page it will fail to pull these into a new job.

Lauren
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für Mehr als 2 Jahre genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 7.0 /10

Needs More Customer Focus For Future Improvement

Bewertet am 11.8.2016

Overall it has great features but lacking one major feature for us which would cut down our admin...

Overall it has great features but lacking one major feature for us which would cut down our admin time for invoicing and that is batch invoicing. Customer service unable to help with timelines for this upgrade or indication if it will be implemented?

Vorteile

Stability in remote areas where signal is poor, Servicem8 holds up and we've tried them all

Nachteile

Invoicing more than one job for one client during the month, no ability to combine jobs into one invoice? Feature requested in 2012 for batch/bulk invoicing and still nothing....

Nick
Gesamtbewertung
  • Branche: Informationstechnologie & -dienste
  • Unternehmensgröße: Selbstständig
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 10.0 /10

Still getting started, but it seems pretty good

Bewertet am 14.4.2017

I started attempting to use ServiceM8 about a year ago. I also changed my books from good old...

I started attempting to use ServiceM8 about a year ago. I also changed my books from good old Cashflow Manager to Xero, which I setup to sync with ServiceM8. I am a one-man show.
I say "attempted" to use ServiceM8, because, at the time, I was many months behind on my books/invoices, and the situation really got even worse. I have now got my books up to date, and I am working through doing many months of invoices.
I had my accountant assist me setting up Xero. All was more or less working, but I had big issues with the bank feeds, especially PayPal, basically I got a huge mess, then I wiped it all out to start again, and got much the same mess again. Frustrated, I went back to my good old trusty Cashflow Manager program and did the whole set of books for the entire financial year to date (and 2 BAS statements) in an afternoon. So I have ditched the Xero-ServiceM8 sync, and am now going to use ServiceM8 with Cashflow Manager manually. None of this is in any ServiceM8's fault, Its either mine or Xero's, probably a bit of both.
Basically I will maintain my books in Cashflow Manager, do the invoices and job tracking in ServiceM8, and then manually enter the payments into Cashflow Manager, much like I used to. A nuisance, but not a big deal.
As for ServiceM8, I have only really started exploring it and using it the last few days. I have been trying to for ages, but either forget, or left my iPad at home. I have learnt a lot about it in the last few days.
I have looked at the competition, but most of them (at a similar price point at least) had apps that don't work offline. ServiceM8 will work without an internet connection (with some features not working naturally), so it was the obvious choice for me in a rural area with poor telecommunications.
So far, it seems to work well, is easy to use, the app is fast, and the website seems fast enough on the odd occasion I have used it on a decent internet connection. Just now (a public holiday) i got a response (and solution) from their support in 14mins. That is my first contact with them.
It is quite cheap and I feel that it is quite a good fit for my business. But it will only work as well as you make it, and you will have to put some time into learning it and incorporating it into your daily routine.
I highly recommend giving it a shot to all small service businesses that are struggling to manage their jobs, invoices etc. Bonus points if you can start using it before you get overwhelmed by work.

Vorteile

Works offline.
Seems fairly simple.
Fast.
Plenty of features.
Should end up saving me plenty of time.

Nachteile

Im still a bit nervous about keeping important business data "in the cloud" in someone else's hands.

Erik
Gesamtbewertung
  • Branche: Hausmeisterservice
  • Unternehmensgröße: 2–10 Mitarbeiter
  • Täglich für 6-12 Monate genutzt
  • Quelle der Bewertung

Gesamtbewertung

  • Preis-Leistungs-Verhältnis
  • Bedienkomfort
  • Kundenbetreuung
  • Weiterempfehlungsquote 9.0 /10

Amazing service software

Bewertet am 11.8.2016

Um well I am in the pressure washing - gutter cleaning business and needed a software to keep track...

Um well I am in the pressure washing - gutter cleaning business and needed a software to keep track of customers, have 2 way sync with quick books online and easy scheduling. I tried literally probably 100 crms before I settled on service m8. It was a perfect balance of amazing features but a good cost

Vorteile

iOS contact integration
Qbo 2 way sync
Stripe online payments
Google? Auto fill for address!
Schedule can export to google or Apple calendars
Automated messages sent
Ability to store files to customers
Pay per job created
Auto check into job and tells you when to leave to get there on time

Also great integrations with mail chimp and other softwares
So many good things yet not perfect

Nachteile

I wish it had or could change the following:
Better customer organization And ability to tag customers.
Better check In check out feature because often I forget...
The job contact/ billing contact is wonky. Seems like I enter a new job and it shows up as job contact but not billing. It's just confusing
Better system to map customer routes and book jobs. You currently can see your customers in a map view but would be nice to be able to do something with it.
Automated messages should automatically be able to go out after job completion to ask for reviews ect

Be more consistent with how clients show up in list - sometimes it client will come up Last name, first name and sometimes first name last name.

No ability to add mobile number from mobile app.

5 von 299 Bewertungen angezeigt Alle Bewertungen

ServiceM8 Häufig gestellte Fragen

Weiter unter folgen häufig gestellte Fragen über ServiceM8.

ServiceM8 bietet folgende Kostenpläne an:

  • Ab: 9,00 $/Monat
  • Preismodell: Abonnement
  • Gratis Testen: Verfügbar

ServiceM8 hat die folgenden typischen Kunden:

Selbstständig, 2–10, 11–50

ServiceM8 unterstützt die folgenden Sprachen:

Englisch

ServiceM8 unterstützt die folgenden Geräte:

iPhone (mobil), iPad (mobil)

ServiceM8 kann in folgende Anwendungen integriert werden:

Deputy, Google Analytics 360, Google Calendar, MYOB Business, Mailchimp, Microsoft 365, Quickbooks Online, Stripe, Workato, Xero, Zapier

ServiceM8 bietet folgende Optionen für Kundensupport:

E-Mail/Helpdesk, FAQ/Forum, Wissensdatenbank, 24/7 Live-Support, Chat

Ähnliche Kategorien

Sieh alle für ServiceM8 gefundenen Softwarekategorien an.